سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

روش هایی که می توان سلامتی را در خانه بررسی کرد

خانه » مقالات » روش هایی که می توان سلامتی را در خانه بررسی کرد
روش هایی که می توان سلامتی را در خانه بررسی کرد

در یک دنیای ایده آل همه به یک پزشک عمومی یا پزشک خانواده و طیف وسیعی از متخصصان و بیمارستان هایی که درمان مناسب را ارائه می دهند دسترسی دارند؛ اما ما در دنیایی زندگی می کنیم که سیستم مراقبت های بهداشتی  و تجهیزات پزشکی کم است و برای خیلی از مردم درمان می تواند گران باشد. به همین دلیل روش هایی که می‌توان سلامتی را در خانه بررسی کرد بسیار مهم و حیاتی به نظر می رسند. در این مقاله به معرفی روش هایی که با صرف زمان اندک می توان از خطرات بیماری های زیادی مطلع شد پرداخته می شود.
دنیای مجازی با ایجاد دسترسی بیماران از راه دور  به پزشکان از طریق  کامپیوترها یا تلفن های همراه، چک های خانگی مانند موارد زیر را برای تداوم سلامتی امکان پذیر کرده است. اگر شما به مراقبت های مجازی دسترسی ندارید، می توانید در خانه برای نظارت بر سلامتی خود و خانواده خود این 6 چک اصلی را انجام دهید. این چک ها می تواند به شما در پیگیری سلامت، نظارت مداوم بر شرایط جسمانی و بررسی علائم کمک کند؛ و اگر نیاز به مشاوره پزشکی دارید، می توانید اطلاعات مفیدی را ارائه دهید.


به طور مداوم فشار خون خود را بررسی کنید

 

1- فشار خون خود را چک کنید

فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی خطر سکته های مغزی، حمله و نارسایی قلبی و بیماری های کلیوی است. برای فشار خون به طور معمول علائم هشداردهنده ای وجود ندارد، بنابراین بررسی فشار خون به طور مرتب امری ضروری است. تست میزان فشار خون با دستگاه های فشار سنج امروزی بسیار ساده است. فقط اطمینان حاصل کنید که وقتی آزمایش را انجام می دهید در یک محیط آرام قرار دارید.

فشار خون طبیعی برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد ولی معمولاً در بزرگسالان بین 90/60 تا 120/80 میلی متر جیوه است. اگر فشار خون شما زیاد است، می توانید با کاهش نمک و چربی، یک رژیم سالم و ورزش به سلامتی خود کمک کنید. این نکته را باید در نظر گرفت که تغییرخودسرانه در برنامه زندگی و یا برنامه غذایی می تواند تاثیرمنفی روی سلامتی شما داشته باشد پس برای انجام ورزش یا گرفتن رژِیم از مشاوره ی متخصصان استفاده کنید.

 

تب بالا می تواند برای کودکان بسیار خطرناک باشد

 

 2- دمای بدن خود را بگیرید

اگر تب داشته باشید دمای بدن شما نشان می دهد. دمای معمولی برای بزرگسالان در حدود 37 درجه سانتیگراد است. درجه حرارت بدن شما بسته به سن، زمان روز و قسمت ها مختلف بدن می تواند تغییر کند به همین خاطر توصیه می شود که دمای بدن خود در را در زمان سلامت بگیرید تا در زمان بیماری متوجه تغییر دمای خود شوید.
برای مشخص شدن دمای واقعی نیاز است که روی یک  تب سنج خوب سرمایه گذاری کنید. درجه حرارت بالا بخصوص در کودک می تواند نگران کننده باشد. اگر نگران هستید، به صورت حضوری یا از طریق یک مشاوره مجازی، مشاوره پزشکی بخواهید.

 

ضربان قلب خود را می توان با تلفن های همراه یا گجت ها هوشمند بررسی کنید

 

3- ضربان قلب خود را بررسی کنید

ضربان قلب شما در هنگام استراحت صبحگاهی اولین نشانه از سلامتی عمومی شما است. میزان ضربان قلب بستگی به سن و تناسب اندام شما دارد. در طول یک هفته هر روز صبح میزان نبض معمول خود را به صورت دستی، با نمایشگرهای ضربان قلب و یا تلفن های همراه هوشمند بررسی کنید تا میزان ضربان قلب طبیعی خود را مشخص کنید.
میزان 10 ضربه در دقیقه (bpm) یا بیشتر ممکن است نشانه ی خستگی مفرط شما باشد. بالاتر از 100 ضربه در دقیقه می تواند به معنای استرس، کم آبی، هیجان و مریض بودن باشد. اگر هر کدام از دو حالت بالا را تجربه کردید با پزشک مشورت کنید.

 

15 ثانیه وقت و یک قطره خون برای تضمین سلامتی کافی است

 

4- قند خون خود را چک کنید.

دیابت می تواند منجر به عوارضی مانند بیماری های قلبی، کلیوی، خرابی دندان، سکته مغزی و کوری شود. شما می توانید آزمایش قند خون در خانه را با دستگاه های تست قند خون انجام دهید. دیابت یک بیماری پیچیده است به همین دلیل آزمایش مداوم خانگی برای آن را جدی بگیرید.

اگر برخی از علائم شایع دیابت را دارید (برای مثال، افزایش عطش، افزایش گرسنگی، خشکی دهان، تاری دید یا سردرد)، با پزشک مشورت کنید. اگر پزشک فکر کند شما به آزمایش های بیشتری احتیاج دارید، می تواند آن‌ها را برای شما انجام دهد.

 

5- وزن خود را متعادل نگه دارید.

یکی از نیازهای بدن برای سالم بودن وزن متناسب است، برای آن لازم است اطمینان حاصل کنید که چربی زیادی را دور کمر خود حمل نمی کنید. اضافه وزن می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2 را افزایش دهد.

می توانید شاخص توده بدنی (BMI) خود را برای پیدا کردن اضافه وزن محاسبه کنید. صرف نظر از BMI می توانید دور کمر خود را اندازه گیری کنید، اگر اندازه دور کمر 94 سانتی متر یا بیشتر برای آقایان و 80 سانتی متر یا بیشتر برای خانم ها بود نیاز است که وزن خود را کاهش دهید.

 

6- پوست خود را بررسی کنید.

سرطان پوست یکی از شایع ترین انواع سرطان است اما می توانید خود را به راحتی غربال کنید. ماهانه یک بار پوست خود را بررسی کنید، به دنبال رشد یا خال های جدیدی هستید که خونریزی، خارش، سوختن یا پوسته شدن را شروع کرده اند یا در حال تغییر کردن اند.
اگر پوست کم رنگی دارید یا به اصطلاح بور هستید، خال های گوشتی زیادی دارید یا زمان زیادی را در آفتاب سپری می کنید، بیشتر در معرض خطر هستید و باید در نظر بگیرید که سالی یک بار به متخصص پوست مراجعه کنید.

 

اگر از این مقاله لذت بردید لطف کنید به اون امتیاز بدید و اگر سوال یا نظری دارید خوشحال میشیم پذیرای دیدگاه شما باشیم.

2 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین مقالات

روش هایی که می توان سلامتی را در خانه بررسی کرد
قرص های کافئین ، جایگزین قهوه؟
از کدام مدل تب سنج استفاده کنیم؟
استفاده از ماسک چگونه مارا از ابتلا به کرونا حفظ میکند؟
پلاسما درمانی روشی برای درمان بیماری کرونا
کرونا ویروس ؛ بلای جان سلول های ریه

دسته بندی مقالات

به لیست منتخب بپیوندید هنگام ورود محصول به انبار ما شما را مطلع خواهیم کرد. لطفا آدرس ایمیل معتبر خود را در زیر بگذارید.